بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

 

تفاوت های جراحی لیزیک و لازک چیست

یک شکل جراحی لیزر که برای اصلاح دور بینی و نزدیک بینی و آستیگماتیسم استفاده می شود.

لیزیک چیست؟

جراحی لیزیک و لازک

در روش جراحی لیزیک از دستگاه میکروکراتوم استفاده می شود و لایه ای نازک به ضخامت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میکرون به نام "فلپ" از قرنیه برداشته و سطح قرنیه اصلاح می شود سپس فلپ برداشته شده را به جای خودش بر میگردانند.

 

در صورت نازک بودن قرنیه یا قوزدار بودن آن، بیمار قادر به انجام عمل لیزیک نخواهد بود.همچنین افراد دیابتی در صورت شدت بیماری توصیه می شود این عمل را انجام ندهند.

این نوع جراحی به دلیل استفاده از قطره های بی حس کننده درد کمتری دارد و دید پس از یک یا دو روز بهبود پیدا می کند و نیازی به بخیه ندارد. همچنین دیگر بیمار تا پایان عمر یا تا سال ها نیازی به استفاده از عینک و لنز ندارند.در این روش تغییرات ایجاد شده در قرنیه قابل بازگردانی نیست . از عوارض این جراحی لیزیک خشکی چشم ، حساسیت به نور و … است که معمولا بعد از یک هفته برطرف می شود.از عوارض دیگر این عمل، عفونت قرنیه است که بسیار نادر می باشد.

 

 

 

لازک:

در لازک بر خلاف جراحی لیزیک از دستگاه میکروکراتوم استفاده نمی شود و سطح قرنیه برداشته نمی شود ؛ بلکه سطح قرنیه پس از تراشیدن اپیتلیوم مستقیما لیزر می شود.از آنجایی که در این جراحی لایه "فلپ" برداشته نمی شود عوارض مربوط به این لایه وجود ندارد.

در لازک با برداشتن بافت از مرکز قرنیه ، شیب انحنای آن کمتر شده و نزدیک بینی اصلاح ، با برداشتن بافت از قسمت‌های محیطی قرنیه ، شیب انحنای مرکزی آن بیشتر شده و دوربینی اصلاح می شود و برای آستیگماتیسم هم قرنیه تراش داده می‌شود تا به شکل کروی در آید.این عمل در قرنیه های نازک نیز قابل انجام است . درد ، ناراحتی و مدت بهبودی در این جراحی بیشتر از جراحی لیزیک است.

  • ۹۷/۱۱/۰۴
  • حسین هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی