بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

 

قطره اشک مصنوعی را چگونه مصرف کنیم

قطره اشک مصنوعی نوعی از قطره های چشمی است که به عنوان جایگزینی برای اشک طبیعی استفاده می شود و رطویت را به چشم بر می گرداند.

طریقه مصرف اشک مصنوعی

اشک توسط غدد اشکی تولید و به وسیله مجرای اشکی به سطح چشم می رسد و در صورتی که چشم مقدار کافی از اشک را تولید نکند باعث سوزش چشم و تاری دید می شود.آلرژی های چشمی ، عفونت هابی چشمی و برخی بیماری های چشمی باعث اشکریزش چشم می شوند.

خشکی چشم از شایع ترین مشکلات چشمی است که بیمار را مجبور به استفاده از قطره اشک مصنوعی می کند. خشکی چشم باعث می شود افراد نتوانند از لنز های تماسی هم استفاده کنند. درمان نکردن خشکی چشم موجب بروز زخم قرنیه، عفونت قرنیه می شود . در برخی موارد علت بروز خشکی چشم قابل درمان است بنابراین در صورتی که مبتلا به این بیماری هستید خودسرانه و مداوم از قطره ها استفاده نکنید و به پزشک مراجعه نمایید.

طریقه مصرف اشک مصنوعی

در مواقع کمبود ترشح اشک در بزرگسالان وکودکان، یک قطره سه یا چهار بار در روز، یا به دفعات لازم، در چشم چکانده می‌شود. میزان مصرف دقیق قطره اشک مصنوعی و طریقه مصرف اشک مصنوعی را چشم پزشک معالج بیمار با توجه به تشخیص خود، مشخص می نماید.

برخی از قطره های اشک مصنوعی یک بار مصرف هستند و مواد نگه دارنده ندارند در نتیجه آسیبی به چشم وارد نمی کنند. این قطره ها بلافاصله بعد از مصرف باید دور انداخته شوند نوع دیگر قطره های اشک مصنوعی که دارای مواد نگه دارنده هستند ماندگاری دو هفته الی ۱ ماهه دارند و پس از آن باید دور انداخته شوند

طریقه مصرف اشک مصنوعی

طریقه مصرف اشک مصنوعی به این شکل است که هنگام مصرف قطره ابتدا دست های خود را با آب و صابون خوب بشویید، سپس ظرف قطره را در بالای چشم خود نگه داشته و با یکی از دست ها پلک فوقانی را به سمت پایین بکشید و با فشار دادن قطره آن را داخل چشم بریزید ، سپس چشم هایتان را آرام ببندید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی