بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

چه افرادی مناسب لیزیک چشم هستند؟

لیزیک چشم

لیزیک چشم یک شکل جراحی لیزری است که می تواند عیوب انکساری از قبیل نزدیک بینی و دوربینی و آستیگماتیسم را اصلاح کند. در این فرم عمل بهبود دید سریع بوده و ناراحتی‏ های پس از عمل کمتر می‏ شود. اغلب پس از جراحی لیزیک چشم نیاز به استفاده از عینک یا لنز تماسی نیست. زمان عمل لیزیک کمتر از ده دقیقه است.

لیزیک چشم

 

چشم پزشکان برای انجام این عمل و شکل دهی به قرنیه از دستگاه میکروکرانوم و برداشتن لایه قرنیه که منجر به اصلاح بینایی می شود استفاده می کنند. حدود ۹۶ درصد بیمارانی که عمل لیزیک انجام می دهند از نتیجه آن راضی هستند. لیزیک ممکن است باعث کاهش ترشح اشک و بدنبال آن احساس جسم خارجی و اختلال دید ناشی از خشکی چشم شود . تقریبا نیمی از بیماران لیزیک درجاتی از خشکی چشم راتجربه میکنند .

چه افرادی مناسب جراحی لیزیک چشم هستند ؟

کلیه افراد کاندیدها و واجد شرایط برای انجام عمل های جراحی اصلاح  عیوب انکساری چشم از قبیل لیزیک ، لازک یا پی ار کی نیستند برای افزایش ضریب موفقیت و کاستن از مخاطرات حتما باید معاینات و مشاوره های تخصصی قبل از عمل برای هر فرد به طور اختصاصی صورت بگیرد از جمله میزان دقیق عیوب انکساری افراد و وضعیت شکل انحنای قرنیه باید به طور دقیق محاسبه شود همچنین وضعیت رطوبت چشم و وجود و عدم وجود درجاتی از خشکی چشم در افراد مورد بررسی قرار بگیرد.

افرادی که از لنز تماسی نرم استفاده می‌کنند، حداقل یک هفته قبل از انجام معاینات و عمل از لنز خود استفاده نکنند و برای کسانی هم که از لنز تماسی سخت استفاده می‌کنند، این زمان به مدت سه هفته قبل از معاینه چشم یا عمل لیزیک افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که عمل لیزیک بسیار حساس است باید در انتخاب جراح چشم دقت بسیاری داشته باشید چراکه مهارت و دقت او بسیار حائز اهمیت است.

بعد از عمل لیزیک چه باید کرد؟

برخی از مراقبت های بعد از جراحی لیریک شامل :

  • خارش و مالیدن چشم‌ها به خصوص در چند روز اول ممنوع است.
  • از آرایش کردن چشم ها تا یک هفته پس از عمل خودداری کرد از شنا در استخر و دریا تا یک ماه پس از عمل باید خودداری کرد.
  • از شستشوی سر و صورت و استحمام تا ۲۴ ساعت بعد از عمل باید خودداری کرد.
  • ۹۷/۰۷/۱۹
  • حسین هوشمند

چه افرادی مناسب لیزیک چشم هستند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی