بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

جراحی برداشتن عینک

عیوب انکساری شامل نزدیک بینی ، دور بینی و آستیگماتیسم معمولا با زدن عینک یا لنز تماسی اصلاح می شوند. برای برداشتن دایمی عینک دو روش اصلی لیزیک و لازک وجود دارد .


جراحی برداشتن عینک

عمل لیزیک

لیزیک یکی از جراحی برداشتن عینک که ترکیبی از یک جراحی میکروسکوپی و لیزر است و در آن ابتدا توسط دستگاهی به نام میکروکراتوم لایه ای بسیار نازک از قرنیه برش داده و کنار زده می شود (فلپ).سپس استرومای قرنیه با نور اگزایمر یا لیزرماورابنفش مورد تابش قرار می گیرد و  مجدداً فلپ به محل اولیه خود برگردانده می شود . فلپ پس از چند دقیقه سر جای خود می چسبد و هیچ نیازی به بخیه نیست.

جراحی لازک

در واقع به نوعی تلفیق PRK  و لیزیک است . تفاوت عمل لازک با جراحی لیزیک در ضخامت فلپ آن می باشد ، در عمل لازک ابتدا سطحی ترین بافت قرنیه و اپی تلیوم که ضخامت ۶۰ میکرونی دارد کنار زده می شود . برای برداشت فلپ با ضخامت بسیار پایین در روش لازک ، هم می توان از الکل و هم تکنیک های فوق پیشرفته فمتوسکند بهره برد سپس لیزر به سطح باقی مانده تابانده می شود و در پایان اپی تلیوم به جای خود برگردانده می شود . معمولاً لازک در افرادی انجام می شود که ضخامت قرنیه کمتر و یا انحنا قرنیه بیشتری دارند و کاندیدهای خوبی برای عمل لیزیک نمی باشند . معمولاً بعد از عمل لازک احساس درد و نا آرامی بیماران از روش لیزیک بیشتر است.

جراحی prk

در PRK، لایه بیرونی نازک قرنیه (اپی تلیوم) برداشته میشود و قبل از تغییر شکل بافت زمینه ای قرنیه با لیزر اگزایمر دور انداخته میشود. اپیتلیوم خود را در عرض چند روز (بر روی سطح قرنیه رشد می کند) بعد از عمل جراحی ترمیم می کند. نتایج نهایی عمل جراحی PRK با نتایج عمل لیزیک قابل مقایسه است، اما بهبود اولیه در  PRK کندتر است، زیرا چند روز برای ساخت سلول های اپیتلیال جدید طول می کشد تا به بازسازی بپردازد و سطح چشم را پوشش دهد.

جراحی برداشتن عینک

شرایط عمومی برای جراحی برداشتن عینک

بیمار باید حداقل سن ۱۸ سال داشته باشد و شماره چشم آن حداقل به مدت یک سال تغییری نکرده باشد و همچنین انتظارت غیر واقعی از عمل جراحی نداشته باشد برخی دیگر از این شرایط شامل :

  • نداشتن التهاب داخل چشمی
  • قرار نداشتن در دوران حاملگی یا شیردهی
  • عدم وجود دیابت کنترل نشده
  • عدم وجود اختلالات بافت هم بند
  • عدم مصرف برخی داروها مثل راکوتان
  • نداشتن سابقه تبخال قرنیه چشمی
  • نداشتن بیماری گلوکوم «آب سیاه» یا کاتاراکت «آب مروارید»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی