بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

چگونه پف زیر چشم را درمان می کنند

پف زیر چشم

پف زیر چشم نیز مانند اکثر ویژگی‌ها تحت تأثیر عامل وراثت قرار دارد؛ اشخاصی که در خانواده‌شان سابقه بروز این مشکل وجود داشته است، زیر چشمان‌شان زودتر یا به میزان بیشتری نسبت به دیگران پف می‌کند.

جراحی پلاستیک پلک پایین پف زیر چشم

جدا از ژن‌های وراثتی، سبک زندگی نیز بی‌تأثیر نیست. کم‌خوابی، مصرف زیاد نمک و در نتیجه احتباس آب، ورزش نکردن و دیگر انتخاب‌های نادرست فردی همواره در پوست بازتاب می‌یابند و فرایند تشکیل حلقه‌های تیره، پف و گودی زیر چشم را تسریع می‌کنند.

علت ها و دلایل پف زیر چشم

  1. مصرف زیادی شیرینی های مصنوعی در غذا
  2. آرایش کردن
  3. استفاده از لنزهای چشمی
  4. آسیب های محیطی
  5. مصرف دارو
  6. تغییرات هورمونی
  7. دی هیدراته یا کم شدن آب بدن
  8. بیداری شبانه
  9. آلرژی‌ ها
  10. کم‌ کاری تیروئید
  11.  بیماری‌ های کلیوی
  12. بیماری ‌های پوستی و خستگی

علائم و نشانه های پف زیر چشم

واضح ترین نشانه پف زیر چشم مربوط به خود ورم ایجاد شده است. گاهی اوقات پف زیر چشم در سطح حداقل قرار دارد و لازم است سایر علائم مشکل مانند ورم کردن یا ملتهب شدن پلک ، قرمزی چشم ها، سوزش چشم ها، عدم امکان باز کردن یا بستن کامل چشم ها و درد چشم به عنوان علت پف زیر چشم مورد توجه قرار گیرد.

نمونه جراحی پلک پایین دکتر رجبی (گالری جراحی)

راه ها و روش های درمان پف زیر چشم

      1-تزریق ژل

یک روش برای پف زیر چشم، پر کردن ناودان اشک با ژل ها یا مواد پر کننده پوستی است. ناودان اشک نقطه اتصال پلک پایین با حاشیه بالای گونه است. در این حالت ژل درست زیر ناحیه پف کرده تزریق می شود و به این ترتیب ظاهر این ناحیه صورت اصلاح شده و برآمدگی های ایجاد شده به خاطر پف از بین می روند. استفاده از روش تزریق ژل باید در مراحل اولیه ایجاد پف زیر چشم انجام شود. نتایج این درمان می تواند برای ۶ تا ۹ ماه دوام و ماندگاری داشته باشد و پس از این دوره لازم است این درمان بر روی بیمار تکرار شود.

      2- بوتاکس

بوتاکس یک روش درمانی موثر برای رفع پف زیر چشم است. از تزریق بوتاکس در نواحی زیر چشم می توان برای از بین بردن پف زیر چشم استفاده کرد. بوتولینیوم یا بوتاکس یک ماده پروتئینی است که در هنگام تزریق به عضلات می تواند باعث فلج موقت و صاف شدن عضلات شود. به این ترتیب تزریق بوتاکس می تواند باعث کشیده شدن بافت زیر پوست و صاف شدن آن و نیز رفع چین و چروک های پوست بیمار شود. حداکثر نتایج این روش درمانی را می توان با گذشت ۱ یا ۲ هفته پس از تکمیل درمان مشاهده کرد و این نتایج برای ۳ تا ۶ ماه دوام و ماندگاری دارند. در صورتی که این روش درمانی توسط یک فرد با تجربه انجام شود، کاملاً بی خطر است و می تواند یک ظاهر جوان برای بیمار ایجاد کند.

      3-جراحی بلفاروپلاستی

در مواردی که پف زیر چشم به خاطر انباشته شدن یافت چربی اضافی در این ناحیه ایجاد شده باشد، می توان از عمل جراحی بلفاروپلاستی برای خارج کردن بافت چربی و کاهش آن در محل استفاده کرد. به این ترتیب جراحی بلفاروپلاستی می تواند نتایج موثر در ارتباط با بهبود ظاهر چشم های بیمار به همراه داشته باشد. در این روش شکاف هایی در زیر پلک ها برای خارج کردن چربی ایجاد می شود. بلفاروپلاستی می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و چین‌خوردگی‌های مغولی (چینی که گوشه‌ی داخلی چشم را می‌پوشاند) را اصلاح کند و در نتیجه منجر به واضح‌تر شدن پلک‌های پایینی ، درشت کردن چشم و جذاب‌تر شدن ظاهر کلی چشم‌ها شود.

پیشگیری از پف زیر چشم

  • کنترل استرس
  • خوابیدن کافی به مقدار ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز
  • کنار گذاشتن عادت های ناسالم مثل مصرف الکل و سیگار کشیدن،
  • دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم

موارد فوق به حفظ و ماندگاری بلند مدت نتایج درمان و پیش گیری از ایجاد پف دور چشم کمک می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی