بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

جراحی پلاستیک پلک چگونه انجام می شود

جراحی پلاستیک پلک

با افزایش سن، پوست صورت دچار تغییراتی در شادابی، رنگ و ضخامت میگردد و حالت جوانی و تازگی خود را رفته رفته از دست میدهد.جراحی پلاستیک پلک یکی از علل  مراجعات روزمره و شایع بیماران به جراحان زیبایی هستند.

بلفاروپلاستی

بیمارانی که از افتادگی پوست پشت پلک فوقانی و ایجاد چین های پوستی در پلک فوقانی شکایت دارند. علت این نارضایتی بیمار ممکن است صرفا جنبه زیبایی باشد یا که بیمار به علت احساس خستگی یا افتادگی پوست روی مژه ها ،مختل شدن میدان دیدش مراجعه کرده باشد.

پلک ها نیز مانند سایر قسمت های پوست صورت دچار تغییرات ناشی از سن و نور آفتاب می شوند. از بین رفتن کلاژن پوست پلک در اثر سن یا آفتاب، همچنین ایجاد تغییرات در پوست پیشانی و گونه ها می تواند منجر به افتادگی ابرو و یا پلک و یا ایجاد پف در پلک بالا و پایین شده ، منجر به ایجاد حالت عصبانیت و یا اندوه در چهره فرد شوند.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک روشی جهت اصلاح این تغییرات می باشد. البته این جراحی منجر به از بین رفتن چی نهای اطراف چشم، زیر چشم یا ناحیه اخم نمی شود و جهت تصحیح این موارد باید از روشهای دیگری مانند بوتاکس، لیزر، پیلینگ و لیفت صورت یا ناحیه پیشانی استفاده کرد.

دوران بهبود و مراقبت پس از جراحی پلاستیک پلک

بیمار معمولاً پس از جراحی پلاستیک پلک جهت درمان افتادگی پلک احساس می‌کند پلک‌ها سفت شده‌اند و ممکن است احساس درد داشته باشد که البته به راحتی با مصرف مسکن‌ها تسکین می‌یابد. تا چند روز پس از جراحی درمان افتادگی پلک باید روی محل برش‌ها پماد مالیده شود تا نرم بماند. قرار دادن کمپرس سرد بر روی چشم نیز ورم را کاهش می‌دهد. استفاده از قطره‌ چشم نیز مانع خشک شدن چشم می‌شود.ورم و کبودی را می‌توان با بالا نگه داشتن سر در چند روز پس از عمل به حداقل رساند. پزشک بخیه‌ها را ۱۰ تا ۱۴ روز پس از جراحی پلاستیک پلک می‌کشد.

نمونه جراحی پلاستیک پلک دکتررجبی ( گالری جراحی ها)

نحوه بیهوشی و طول جراحی پلاستیک پلک

جراحی پلاستیک پلک

معمولا بی حسی موضعی به همراه داروهای آرام بخش بکار برده می شود. به هر حال بی هوشی عمومی بعضی موارد استفاده می شود. برای ایمنی بیشتر شما در حین عمل وضعیت قلب و فشار خون و نبض و میزان اکسیژن خون شما کنترل می شود.

پس از پایان جراحی در ریکاوری مجددا دید شما به علت استفاده از پماد چشمی ممکن است تار باشد. تورم در پلک ها به دنبال جراحی خواهید داشت.

نتیجه جراحی پلاستیک پلک

در مورد باقی ماندن نتایج عمل باید به این نکته توجه داشت که هیچ کدام از روش های جراحی برای جوان سازی دائمی نیستند و حالت افتادگی پوست به مرور زمان و با افزایش سن به تدریج باز می شود. به همین دلیل لازم است با رعایت نکاتی در پیشگیری از پیری پوست، روند افتادگی و شلی پوست را به تاخیر انداخت. مهم ترین این نکات را دوری از اشعه های مضر آفتاب و دود سیگار است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی