بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

نام علمی نزدیک بینی، میوپی می باشد. مشکلات بینایی از قبیل میوپی، همچنین به عنوان عیوب انکساری شناخته می شوند.


نزدیک بینی منجر به تاری دید در فواصل دور شده، اما دید نزدیک معمولا طبیعی می باشد. نزدیک بینی یک مشکل بسیار شایع بوده که می تواند با عینک یا لنزهای تماسی برطرف شده یا با جراحی لیزر چشم درمان گردد


معمولا کره چشم که خیلی بلند است باعث بروز میوپی می شود. اما شکل غیر طبیعی قرنیه یا لنز نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. در این صورت پرتوهای نور در جلو شبکیه متمرکز می شود به جای اینکه به طور مستقیم روی آن قرار گیرد. خطوط غشای حساس در پشت چشم (که به رنگ زرد نشان داده شده است) از طریق عصب بینایی علایم را به مغز ارسال می دارد. نزدیک بینی اغلب در سنین مدرسه در میان کودکان و نوجوانان رایج است این افراد باید هنگامی که رشد می کنند عینک یا لنز خود را عوض کنند و تا سن 20 سالگی شماره چشم افراد نزدیک بین تثبیت می گردد و اضافه نمی شود.


درمان نزدیک بینی چشم کدامست

زمانی اتفاق می افتد که کره چشم یا قرنیه (لایه شفافی که چشم شما را می پوشاند) به درستی پرتوهای نور ورودی را دچار شکست نکند. شما ممکن است کلمات کتابی را که در مقابل شما است را ببینید، اما کسانی که دورتر قرار دارند را نه.

عینک، لنز های تماسی و یا جراحی چشم می تواند مشکل را برطرف کند.بچه های سن ۸ تا ۱۲ سالگی احتمال اینکه نزدیک بین شوند بسیار زیاد است.معمولا در طول سنین نوجوانی بدتر می شود و و پس از آن درحدود سن ۲۰ سالگی تثبیت می شود.

اما نزدیک بینی ناشی از فشار چشمی ممکن است در بزرگسالان بیشتر شود و با افزایش سن بدتر شود.

بسته به اینکه نزدیک بینی شما چگونه است، شما ممکن است نیاز داشته باشید همیشه و یا گاهی اوقات از عینک استفاده کنید.عینک ساده ترین درمان نزدیک بینی است.





بقیه درمان ها شامل:

لنز های تماسی به ویژه لنز های سفت و سخت به منظور تغییر شکل قرنیه
جراحی لیزری برای تغییر شکل قرنیه
جراحی کاشت لنز اصلاحی در چشم
کنترل سطح قند خون در افراد دیابتی

0 پسندیده شده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی