بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

 

چرا باید قطره اشک مصنوعی مصرف کنیم

چشم بعضی افراد به میزانی که بتواند مرطوب و نرم و راحت باشد، اشک تولید نمی‌کند. اغلب این افراد دچار احساس گزش، سوزش، خارش و خشکی در چشم و همچنین تحریک زیاد چشم موقع سیگار کشیدن می‌شوند.

اشک مصنوعی

خشکی چشم استفاده از لنز را مشکل یا غیرممکن می‌سازد.قطره اشک مصنوعی باعث افزایش ثبات و ضخامت لایه اشکی شده و در نتیجه بقای این لایه را روی چشم افزایش می دهد و به مرطوب نگه داشتن سطح چشم کمک می کند.

قطره اشک مصنوعی سطح چشم را نرم و از آن محافظت می نماید.اگر این قطرات دارای مواد نگه دارنده باشند، مواد نگه دارنده  باعث حفاظت قطره در برابر رشد میکروب ها می شود ولی در عوض خود این مواد نگه دارنده به مرور باعث صدمه سلولهای سطحی قرنیه می شوند و همچنین می توانند باعث واکنشهای حساسیتی شوند.لذا در افرادی که به علت خشکی چشم نیاز به استفاده طولانی از این قطره ها دارند باید از قطره های بدون مواد نگه دارنده (که به علت احتمال آلوده شدن با میکروبها به صورت یک بار مصرف هستند) استفاده نمایند.

زیاد شدن اشک هم ممکن است یکی از عوارض چشم خشک باشد. چنانچه ترشح معمول چشم، پایین‌تر از حد طبیعی باشد، عکس‌العمل غدد اشکی در مقابل تحریکات مخاط چشم، تولید زیاد اشک خواهد بود.اساس درمان خشکی چشم، جایگزینی اشک مصنوعی به جای اشک طبیعی است. اشک مصنوعی به صورت قطره‌های چشمی در داروخانه‌ها در دسترس است که بدون نسخه هم داده می‌شود. با استفاده از آنها نرمی، لغزندگی و رطوبت چشم دوباره به دست می‌آید.

جلوگیری از بخار شدن اشک نیز می‌تواند عوارض چشم خشک را بهبود بخشد.در زمستان وقتی بخاری روشن می‌شود، با استفاده از دستگاه بخور یا با گذاشتن یک ظرف آب روی شوفاژ می‌توان رطوبت هوا را افزایش داد.عواملی که خشکی هوا را بیشتر می‌کنند، باعث می‌شوند افرادی که چشم خشک دارند، احساس ناراحتی بیشتری کنند. این عوامل عبارت است از گرمای بیش از اندازه اتاق، سشوار، روزهای بادی یا هر چیز که ماده تحریک‌کننده‌ای به هوا اضافه کند. مخصوصا سیگار کشیدن برای این افراد بسیار ناراحت‌کننده است. اشخاصی که چشم خشک دارند، ممکن است فقط به اشک مصنوعی احتیاج داشته باشند، ولی گاه خشکی چشم آنقدر زیاد است که صدمات جدی به چشم می‌زند. در این صورت حتما باید به چشم پزشک مراجعه شود تا معالجه لازم انجام شود.

  • ۹۷/۱۱/۲۴
  • حسین هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی