بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

بیماری های چشم

چگونه چشم سالم داشته باشیم

چطور می توانیم از بیماری های چشمی در امان باشیم و در صورت ابتلا به بیماری آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰
وقتی که چشمه اشک خشک می‌شود چطور آنرا درمان کنیم
 
رامین نوری‌نیا متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خشکی چشم به چند علت بستگی دارد، یا به دلیل کاهش تولید اشک بوده و یا به دلیل افزایش تبخیر اشک این خشکی صورت می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: بیماری‌های التهابی مختلفی از جمله بیماری شوگرن وجود دارد که غده اشکی را درگیر کرده و منجر به تولید اشک کمتر می‌شود.
 
وی ادامه داد: غددی که در اطراف لبه چشم وجود دارند از جمله غدد میبومین اشک را تولید می‌کنند و باعث می‌شوند زمانی که رطوبت هوا کم بوده و خشک است، در لایه چربی اختلاف به وجود آید و اشک به راحتی تبخیر شود که در این صورت بیمار با علائم خشکی چشم مواجه می‌شود.
 
نوری‌نیا اظهار داشت: در صورت بروز سکته مغزی نیز بیمار نمی‌تواند پلک خود را ببندد و چشم او باز می‌ماند، همچنین پرکاری تیروئید منجر به بیرون زدگی چشم می‌شود و زمانی که بیمار پلک می‌زند، کامل چشم بسته نشده و اشک در تمام قسمت‌ها پخش نمی‌شود و قسمت‌هایی که اشک پخش نشده و مانند قرنیه زخم قرنیه ایجاد می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: زمانی که عمل جراحی لیزیک و لازک انجام می‌شود، برشی روی قرنیه انجام شده که این برش منجر می‌شود تا یکسری از اعصاب قرنیه قطع شوند که در این صورت تحریک قرنیه کم شده و در نتیجه تولید اشک کاهش می‌یابد.
 
وی اذعان داشت: افرادی که سن بالاتر و بیماری‌های زمینه‌ای دارند و همچنین اشخاصی که التهاب لبه پلک دارند، غدد چربی پلک این اشخاص به خوبی کار نکرده و همگی این عوامل در تشدید خشکی چشم تاثیرگذارند.
 
این افراد سعی کنند در معرض هوای گرم و خشک و همچنین آفتابی قرار نگیرند و از عینک‌های آفتابی مناسب استفاده کنند تا از تابش مستقیم آفتاب به چشم آنها جلوگیری شود.
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی